Lalalalla sol vår underbart

Igår: Jobbade jag hela dagen lång, sen hem och ta det lungt, ganska skönt för en
gångs skull. Lagade lite korvgryta till mat, smask. Försökte betsa mina tavel
ramar, men luringarna på IKEA har oljat tavlan på framsidan, men inte på baksidan.
Och man skulle prove betsen på ett "osynligt" ställe innen och vart är det på en
tavelram? Jo på baksidan.. Så nu måste jag slipa, pluss att ramarna är "mösnter"
frästa. Sen kom Sandra och drack lite thé och snacka skit ett tag :)

Idag: Har jag också jobbat hela dagen, en bra dag på jobbet :)
Så roligt att få vara i köket och pyssla med lite mat istället för att diska eller torka bord.
Men det är väl bara och tacka och ta emot för jobb. Iallfall vilket uuuuuunderbart väder
de har varit idag. Efter jobbet kom Sara och vi åkte hem till Årsunda och
gick upp till stallet. Jag mockade och Sara och Sandra fixade resten :)
Sen red jag och Sandra, Sandra red Värsting. Gick jätte bra förutom det
jävla underlaget, Pärlan jobbade på fint i stadig form i skritten, dock inte i traven,
ville inte jobba henne pg.a av underlaget.
Sen red Sara på Pärlan hon gjorde skänkelvikning, fram och bakdels vändning :)
Dom var så duktiga så.
Efter ridning så traskade vi hem allahopa och Mami bjöd på god hemma gjord pizza :)
Nu sitter jag här, borde egentligen sova, ska upp och jobba i mon. Min 6:e dag denna
vecka blir det. Pust.. Kommer nog vara lagomt död på söndag kväll :P

Väldigt lyckad dag, dessutom att jag fick till baka massa tusenlappar på deklarations grejjen :D

Nu ska jag sova !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0