kyla

Igår: Jobbjobbjobb kaos kommer det att bli på jobbet snart.
Ska bli kul att se hur allt ska lösa sig.
Då vi från och med måndag får hela Storvik dvs Kungsgården, Åshammar
skolor och äldreboende. Och vi ska börja med kyld mat haha!
Jaja ni som läser, om nån läser fattar nog inte vad jag
pratar om.
Men just nu har vi "bara" sandvikens gamlingar och ungar att laga mat till.
Och de som är lokala här i kring vet att Storvik+Kungsgården+Åshammar
innebär några hundra elever+ några hundra gammlingar.
Så jag tror vi kommer upp på 8000 portioner om dagen.
tänker man då lite lätt matteräkning och lite enkelt och tänker
att alla 8000 en dag ska ha 5 köttbullar var blir det alltså blir
40 000 st köttbullar som blir ungefär 1600 kg köttbullar haha.
Aja det löser sig! ^^
Efter arbete var jag upp till stallet körde lite galopp med min Pärlis.
det tyckte både jag och hon var kul och jobbigt.


Idag: Jobb igen.. Imorse kl 06.03 var det 2,6 minus grader ute, åh fy fan!!

Sen upp till stallet red med Sandra, vi galopp träna lite.
Pärlan fick springa först vilket hon tyckte var jobbigt med en flåsande
Sunde efter det och lika jobbigt tyckte Sune det var att få
springar bakom. Tävlingsinstinkter som han har ville han naturligtvis
springa om, men icke min gamm tant är snabb hon ;)
Och nu ska jag kissa min vovve sen ska jag borsta gadden
och lägga mig och läsa och sova, sköööönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0