hästar

Igår: Åkte vi upp til lstallat vid nio Sandra kom
dit hon med :) Fixade till Värstingen och åkte
in till Gävle för provlopp. Lugn och snäll var hästen,
men tyvär var han halt :( Så imon blir det kliniken för
honom, hoppas de är lätt fixat stackarn,
han har ju varit till kliniken två gånger nu på en månad
och lagat sin tand och fått en pencilin kur.
Sen kom vi hem och fixade klart stallet och jag
och Sandra åkte ner till ridbanan med Pärlan och
Sune, gick jätte bra de var så duktiga, första gången
vi åkte utan medhjälpare vid i och ut lastning, men det
gick kanon ändå.
Tränade mycket galopp med Pärlan och skänkelvikningar
igalopp vilket hon var jätte duktig på.
Sen åkte vi hem fixade stallet och tog in resten av flocken hästar.
Sandra borstade resten medans jag fixade sadelkammaren som är
jätte fin nu :)
Sen kom det en "tant" och hämtade min dressyrsadel som hon ska
prov rida, hoppas den passar så jag får den såld och kan köpa en ny sadel.
Gösten kom och gjorde oss sälskap i stallet.
De tyckte han var kul äta lite hästskit och leka i höt :)
Sen gick vi hem runt nio så 12 timmar stall vart det :)

Idag har jag bara vaknat, ska städa lite sen upp till stallet
och fixa, Jag och sandra tänkte skritta runt Kilen senare.
tack och bock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0