Det finns en fagrare glans, någon annanstans

Idag har Nattis jobbat wihii!
Packat upp 240 kg kyckling och 90 kg grönsaker.
Gjort 150 liter spenat gryta med korvslantar med hjälp
av en riktig "kokerska" :)
Det är mycket roligare att vara i köket än att vara i matsalen.
Händer lite mer än torka bord :)
Jabbar imon också men glömde kolla vart jag skulle vara nån stans.

Också har jag kommit på mig själv med att aldrig lyssna på musik??
Det börjar bli tråkigt jag tror min ipod har varit utan batteri i 3 veckor??? :S
Förr lyssnade jag på musik när jag satt vid datorn, men nu när jag sitter vid
datorn så sitter jag i soffan och då kollar päronen på tv.
Och förr lyssnade jag alltid på ipoden när jag åkte buss och tåg och
de gjorde jag minst 6 timmar i veckan, men nu åker jag aldrig buss, utan
bil fram och tillbaka till jobbet och då lyssnar jag på Roger och Titti.
Jag ska ladda min Ipod NU! Jag måste få höra musik, så jag har kommit på en
tid för att lyssna på musik, när jag går och lägger mig och läser på kvällen.
Jahapp fan vad smart, så nu har jag de inplanerat ;)
Saknar Winnerbäck, Saknar Ted, Saknar Engmans!!

På måndag får jag min första riktiga lön, det ska bli så hääärliiigt!
Detta ska inhandlas:
* Sadel
* En ny läder sadelgjord
* Schabrak i nån matchande färg till nått utav mina par ridbyxor
* Nya Reflexer då jag upptäkte att jag hade 4 olika benreflexer och bara ena varje färg :P
* Nytt vinter täcke till Pärlan
* Nya ridstövlar? och laga dom gamla
* Ett till träns till Pärlis så jag slipper byta bett hela tiden
* Kläder
* Nått nytt sportigt till Gösta kanske?
* Varm stall jacka
* Underställ och varma strumpor
* Plockning och färgning av mina ögonbryn
* Fiskar

Sen var det nog inte så mycket kvar haha ^^

Dom tog det sista fyllot
på den sista permissionen
Dom beslagtog hans sista ägodel
och släpade honom hårdhänt ner till stationen
Dom sa: Okej, stan är lugn nu
Nu kan ni låta era söta, vita barn springa omkring
Och dom kom ut ur sina gömmor
och såg sig runt, men dom såg ingenting

Gahhh vad jag älskar den har låten!

Nu ska jag dö på soffan ett tag!
Godnattpuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0