mörkt

Igår: Jobbade, gick så där, lungt på förmiddagen.
Sen på eftermiddagen skulle jag göra laktos/gluten soppa
alltså till dom som inte tål mjölk och mjöl.
 Ja jippie vad kul tänkte jag att få laga lite mat :)
Så jag gjorde soppa för fullt, det vart god, lite väl stark, med
tanke på att pensionärerna ska äta den.
Så tipsade Elin om lite grädde i soppan,
ja vad smart.
Hällde i lite grädde och den smakade perfect,
men när jag började ösa upp soppan så kom jag på att
jag hade hällt i VANLIG grädde.
Bra jobbat Nattis, så det var bara att göra om alltihop :P
Medans jag började göra om brände jag en annan soppa jag höll på att
koka, haha lagomt kul! Men man måste göra misstag för att lara sig ;)
tur att jag inte är ensam om att inte vara helt perfect :P

Sen åkte jag till stallet på en gång, fixade in hästarna m.m.
Sen drog jag och Sandra på oss alla reflexer vi kunde hitta
och ut i mörkret. Och hästarna skötte sig exemplariskt bra :)
Trodde att de skulle vara fjolliga när det är kol svart ute.
Sen när vi skulle svänga in på Kilen vägen (grusväg)
så märkte vi att dom inte hade någ atlysen där och
då vela inte pållarna gå, då märks det att man bor
ute på vischan när de inte finns gatlysen :P

Idag: Har jag jobbat, lagt pannkaka, vägt röbetssallad
och skivat kalvsylta(yack).
Kalvsylta ser precis ut som mjuk kattmat. Bläsch!
Sen åkte jag buss hem, 17 kr fattigare.
Och ut och gå med vovvarna och duscha.
Och nu laddar jag inför Bönderna och Grey´s :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0