jobb

Idag: Jobb hela dagen låååång...
Har diskat nästan hela dagen.
Det är ganska okej, man står där i sin egna lilla
värld och allt bara flyter på. Klar i tid vart vi också
så vi fick till och med lite kaffe på eftermiddagen :)

Sen direkt till stallet jag och sandra skrittade ut,
var lite ljusare idag pga tidigare klockslag och lite nykommen snö.
Så vi red upp i Kilen(grusväg, skog, nått hus, utan gatlysen) en sväng.
Vart en timme så det var bra att min tant fick röra lite på sig :)
Måste åka till ridbanan nån dag så att man kan rida lite på riktigt.
Så hon inte blir stel som en likkista. ska försöka hålla igång henne
hela vintern, då hon är så gammal mår hon inte så bra av att ställas av.
När vi var på hemväg snubblade Pärlis och slog upp ett gammalt
sår på kotan så hon börja blöda :/ stackars!
Iskallt ute var det, var knappt så man kom ur sadeln
Pga ihop frysna leder och isbitar till fötter.

Har kommit på vad mycket jag älskar min häst,
jag måste vara världens lyckligaste!
Hon är helt enkelt Bäst!
Hon kan allt man kan begära och är ganska väl uppfostrad :)
Också känns det bra, eftersom mormor ägde henne förut innan mamma fick henne.
Så känns det som man gör en välgärning med att ta väl hand om henne och
jag tror att mormor hade tyckt att det var jätte kul om hon hade levat (left?) idag.
Så man kan ju säga att Alpens Pärla är i tredje generation :P
Först Mormor som ägare, sen mamma, sen ridskola(10 år) och nu är
det jag som tar hant om henne :)

Plus att jag har världens sötaste Moa Hits i min ägo

som är så söt så man kan svimma :P

Att inte tala om Gösta! <3



Moa Hits :)

None
Alpens Pärla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0