kallt

Kylan har nu kommit, just nu har vi -15 grader, det är ju
hemskt. så kallt har det inte ens varit här på hela
vintern och nu BORDE det ju vara vår, men icke.
Gösta fick frost på muchen nu när vi var ut nyss.

Idag var jag och mami till stallet på förmiddagen och
fixade klart stallet..
Sen var jag ut i solen och knäppte kort på vovvarna..
Tackar den som uppfann systemkameran vilken skillnad på
bilder om man jämför med en vanlig digitalkamera.
Sen gick jag dit och tog in kusarna, longerade Charlie.
Sen kom en tjej vid namn Maria och red på Moa, gick
väl ganska bra. Moa är lite nervig nu när
hon stått hela vintern, men det går nog över på några gånger.
Sen longerade jag Pärlis och putsade alla hästar blanka och fina :)
Sen vart det en varm och lång dusch för att tina upp kroppen..
och nu sitter jag här..

Funderar lite över hur jag ska komma till Kungsgården på tisdag.
Eftersom det är påsklov går inte bussarna genom den lilla by jag bor i.
Alternativ
1 åka med mamma till sandviken kl 06.00 på morgonen
2 hoppas att snön smälter så jag kan åka moppe till bussen
3 gå till bussen
4 skita i allt och sova.
Hmmm......
Problem två denna tisdag är hunden, som inte vill vara ensam hemma från
kl 06.00 om det blir alternativ ett..image9image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0