Vår

image6nu känns det äntligen som vår !!!

Jaha Essmeralda lill katt, jag trodde hon vart tjock över vintern
för att hon vägra gå ut, men nej hon är med kissemissungar, de
kommer nog vilken dag som hellst hon har fullt med mjölk i tissarna.
Så nu har hon utegångsförbud. Jag vet att jag är lite töntig men föder hon ute
så dör dom på en gång för riktigt så mycket vår är det inte änndu,
men var ut med henne en sväng i dag på lina ;)

Idag klev jag upp halv elva, jätte skönt med sovmorgon :)
käkade frukost och drack massa kaffe och tog med Gösta till
stallet, mockade åt hästarna och kaninerna, klippte klorna och kollade
tänderna på kaninerna såg fint ut.
Sen kom päronen hem från banan med Charlie han hade varit jätte
duktig på provloppet, så duktig min pålle ny klippt och fin.

Sen åkte vi till Åshammar för att kolla hur det var med Majsan, hon har fått
förgiftning men det är nästan borta nu som tur va, tacka för det när hon ätit 4 starka
pecilin kurer på rad, stackars pålle. hon blir kvar där en vecka till, minst.
Sen kom vi hem då tog jag en härlig cykel tur med Gösta, han var så duktig så.

På måndag blir det praktik på ridskolan igen, häärligt och lukta häst och
mocka skit, istället för att diska hela dagarna!!

Nu ska jag ta en kvälls prommis och sen sova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0