katt,häst

Igår började Essme föda på morgonen ocg födde tyvär en död kattunge,
jag lära åka till praktiken, så jag ringde till mami och berättade om Essme.
När jag kom hem hade det inte kommit nån mer missunge, men hon hade
värkar hela tiden. Så det var bara att ringa till veterinären.
Vi fick komma in till gävle, där det vart akut kejsarsnitt,
de hittade bara två döda missar i magen, också tog de bort
äggstockarna och livmodern. Så nu är Essme, smal, steril och
utan missungar.
Jag hade hoppats på två levande iallafall. men men
katten lever och jag har en räkning på 4000 kr.

Red Pärlan andra gången den här veckan, gick så där idag.
banan var så kladdig så jag tog nått varv på åkern, snäll och lugn,
men när vi skulle av åkern så vips vart hon tokig och stegrade så jag drev,
och hon galopperade och jag sakta ner så det var våran speciella
"galopppiaff" slå den ni med ett 21år gammalt halvblods sto haha^^
men jag älskar henne ändå, fast hon höll på ta livet av mig idag.

Nu ska jag ställa mig och duscha VARMT fryser ihjäl.. Tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0