Minus

Idag
Gick jätte bra att rida, äntligen minus grader.
Idag galopperade jag och Pärlis två vändor på banan
undra vem som var lyckligas jag eller hästen?
En sådan härlig känsla.
En glad häst som ökar farten när de börjar luta uppför,
vinden isar i kinderna, ögonen rinner, läpparna blir torr och tänderna
kalla eftersom man ler hela tiden. Kan Det blir bättre?

Jag och Gösta var i stallet i nästan 5 timmar, mysiigt!
Fast Gösten började frysa mot slutet så då tyckte inte han det
var så kul längre.
Värsting har stått och lekt med en pinne hela dagen, såg jätte kul ut :)
Tok pålle, pinnen fastnade i stängsel stolpen och han drog och drog,
men fick inte loss pinnen, sen fick Moa syn på pinnen så då jagade hon
bort Värsting och provade själv, fast hon fick inte heller lös pinnen :P

Sen var jag och far till valbo en sväng, köpte en extra julklapp till min lilla
kusin också köpte jag lite pälsglans och små saker :)
Nu har jag klätt julgranen. Bild kommer sen

Nu ska jag sova, för imon ska jag upp och jobba :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0